• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Opel Corsa 1.4 Sport


autor: legionar

Corsa, malý vůz, který v české anketě auto roku porazil favorizovaný Roomster se ocitl ve spárech naší redakce. Zajímalo nás jaká je a čím dokázala porazit silnou konkurenci? Do testu jsme obdrželi atraktivní třídvéřové provedení s přídomkem sport.

Opel s Corsou všech generací vždy slavil úspěch. Každá generace dosáhla dobrých prodejních výsledků. Ta současná byla na trhu poměrně dlouho a začínala stárnout. A tak Opel vypustil generaci novou. O poznání větší a propracovanější. Dokonce příchozí nová generace v Česku zažila triumf v podobě prvního místa v české anketě Auto roku 2007. Titul Corsa získala za podivného stažení dvou favoritů ze soutěže (Fordu S-Max a Citroënu C4 Piccaso). Ale to sem příliš nepatří.

Karoserie:
Nová Corsa povyrostla všemi směry. Na délku přibrala 270 mm, na šířku 105 mm a výšku 68 mm, čímž bylo dosaženo prostornější kabiny. Třídveřová líbivá karoserie učaruje nejen ženám, ale také některým mužům. Může za to mírně agresivní design. Díky tomu tato verze od pětidvéřové varianty odlišná a může se chlubit notnou dávkou atraktivity. Téměř identické vnější rozměry zaručili Opelu sportovnější tvarování zejména boční linie. Sportovní siluetu vytváří výrazný oblouk bočních skel a střechy.

Interiér:
Po otevření rozměrných dveří zaujmou povedená sportovní sedadla s dostatečným bočním vedením. Na přední se nastupuje dobře, na zadní je to horší (jako u všech třídveřových verzích). Nalezení správné pozice za kůží obšitým volantem netrvá dlouho, spokojeni budou i vyšší řidiči. Výhled z vozu je však zejména v šikmo vpřed podprůměrný. Za "áčkový" sloupek se dokáže v zatáčce schovat i autobus a je nutné s tímto při jízdě počítat. Malé zadní sklo s mohutným C-sloupkem pro změnu komplikují výhled vzad.

šedo-černé kombinaci. Kvalitu použitých materiálů hodnotím kladně a jedinou (za to pořádnou) výtku zaslouží stříbrné plastové lemování uprostřed palubní desky, který se za každých okolností zrcadlí v čelním skle a zhoršuje výhled. Horší je také kvalita slícování jednotlivých dílů. Naproti tomu zajímavě působí prosvětlené poloprůsvitné ovladače audiosoustavy a klimatizace. K samotnému rozmístění ovládacích prvků nemám větších připomínek.
Zavazadlový prostor je celkem vtipně a prakticky řešen. Průměrný objem 285 litrů nepatří mezi největší ve srovnání s konkurencí, ale díky dvojitému dnu získává na praktičnosti. Dvojité dno lze vyjmout, nebo zasunout za zadní sedadla. Při jeho použití vzniká sedmnáct centimetrů vysoký prostor, ve kterém snadno převezete křehký nákup (třeba plata vajec). Nákladová hrana je výšce 690 mm.

Motor:
Čtrnáctistovka pod kapotou přijde na první pohled víc než dostačující. Není však tomu tak. Časem totiž Corsa přibyla na velikosti a tím pádem i na hmotnosti. Samozřejmě za rostoucí hmotností stojí i zvyšující se bezpečnostní výbava. Vozy jsou přes veškerou snahu neustále těžší než jejich předchozí generace. S tím zatím nic nenaděláme. S rostoucí hmotností však nekoresponduje produkovaný výkon benzínové čtrnáctistovky. Ta ve verzi Sport rozjede Corsu na 173 Km/h (u předchozí generace to bylo 180 Km/h) a dovoluje dosáhnout na "stovku" za neoslnivých 12,4 s (předchozí generace za 11,5 s). Agregát je během volnoběžných otáček téměř neslyšitelný. Do středního pásma je rozumně utlumen a až po překročení téměř pěti-tisíc otáček se dostavuje zvuk připomínající sportovní kupé.

Jízdní vlastnosti:
Začnu u podvozku. Ten dostal tužší odpružení, sportovní tlumiče a pružiny. Změn doznala i světlá výška, vpředu je tato Corsa snížena o 15 mm, vzadu o 18 mm. Strmé přímé řízení má převod až 12:1 a po přesednutí z komfortně laděného MPV mi každé pootočení volantem evokovalo vzpomínky na motokárové závody (běžná Corsa má převod 15,5:1). S tím ladí i nastavení samotného posilovače řízení. Vůz je obut do pneumatik 195/55 R16, což je slušný kompromis. Sportovní šmrnc třídveřové karoserie podtrhuje elegantní chromovaná koncovka výfuku.

A jakýže motor se skrývá pod kapotou v této verzi označené přídavkem sport? Benzínový čtyřválcový motor s šestnáctiventilovým rozvodem produkující rovných 90 koní. Člověk by řekl, že na tak malé vůz to bude slušná porce výkonu. Ale není tomu tak. Každá nová generace Corsy je robustnější konstrukce a díky tomu přibyla na hmotnosti. Navíc motor vůbec netáhne od nízkých otáček. Probouzet se začíná až ve středním spektru a úplně nejlépe se cítí až kolem 4500 otáček. Krátké převody vylepšují dynamiku a zároveň přinášejí více hluku do kabiny. Přesný chod řadící páky zpříjemňuje cestování běžnými rychlostmi. Corsa se dobře cítí ve městě. Mimo město nejede také špatně, ale na předjíždění ve vyšší rychlosti zapomeňte. Na dálnici lze po zdlouhavém rozjezdu udržovat stabilních 130-140 km/h, kdy je Corsa na pátý rychlostní stupeň ještě přijatelně klidná. Poté hluk pronikající do kabiny začne obtěžovat, ale utěšením pro Corsu může být fakt, že konkurence na tom není lépe. Ba naopak. Corsa má při nízkých a volnoběžných otáčkách motor skvěle odhlučněn. Oproti minulé generaci je to mílový skok kupředu.
A jak Corsa jezdí? Dobře. Ehm, velmi dobře. A ptáte se proč? K podvozku Corsy nemám sebemenší výtku. Pro označení sport se hodí. Jeho příjemná tuhost dokáže Corsu v zatáčkách a utahovačkách podržet velmi a velmi dlouho. Pokud se vyskytne větší nerovnost, Corsu to příliš nerozhodí, jen trochu odskáče do strany. I když to do ostré zatáčky přeženete, podvozek Vás podrží. Rychlé nájezdy do zatáček se stávají radostí a chvílemi si budete připadat jako motokárový jezdec. Motor je ale pro předimenzovaný podvozek prostě slabý. Žádné rychlé výjezdy ze zatáček nemůžete čekat. Rychlé průjezdy vyžadují sebezapření a vyšší nájezdovou rychlost. Nemusíte se bát, podvozek Corsy to zvládne. Bohužel plyn můžete mačkat jak chcete, žádné vytažení z oblouku nelze vzhledem k výkonu očekávat. Prostě této Corse by slušela výkonnější šestnáctistovka, nebo osmnáctistovka s lineární zátahem. Ale to si musím počkat na Corsu OPC. Nevím proč, ale označení "sport" spolu s nastavením podvozku mě stále nutí od Corsy očekávat bůhvíjaké sportovní ambice.
A konečně brzdy. Kapitola sama pro sebe. Snad každého kdo usedl za volant této verze, překvapily. Reakce brzd na sebemenší pohyb brzdového pedálu jsou až krajně přehnané. V běžném městském provozu si na toto nastavení zvykáte těžko, stačí zapomenout na ostrou reakci a "v-cuku-letu" Vás v lepší případě drží bezpečnostní pásy. Rychlý nástup brzdného účinku by řidič ocenil u čistě sportovního vozu, ale u malé Corsy s průměrným motorem .. to skutečně ne. Po zběsilém nástupu brzdného účinku Corsa brzdí skvěle a ani po několikáté deakceleraci brzdy nevadnou.

Závěr:
Nová Corsa je oproti minulé generace mnohem dospělejší vůz. Povyrostla, zmohutněla a připadáte si v ní jako ve voze o třídu výše. Bohužel Opelu musím ještě vytknout několik drobností v interiéru (drnčící středový panel atd.), které u nového vozu nepotěší. Líbivá karoserie spolu se skvělým podvozek hravě předčí pohonnou jednotku pod kapotou. Ta není sice špatná, ale pro označení "sport" se prostě nehodí. Kdyby agregát táhl v širším spektru otáček, bylo by to o něčem jiném. Bohužel tomu tak není a taková šestnáctistovka by byla zajisté vhodnější volbou. Po týdenním testování mohu konstatovat, že Corsa má na konkurenci dobře zaděláno a díky podvozku patří k tomu nejlepšímu v této kategorii malých vozů.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1028 sec,0.0602 z toho dotazů.