• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Doplnění tlačítka TC na Opel Vectra (Z22SE)


autor: gekk

Jistě mnoho z majitelů Vecter uvažovalo o doplnění tlačítka TC – tedy vypínače traction control.
Úprava není nijak složitá, přestože v autorizovaných servisech se Vás budou pravděpodobně přesvědčit o opaku, pokud rovnou neoznačí doplnění tohoto prvku do Vašeho vozu jako nemožné.

1) Nejprve je třeba sejmout kryt a uvolnit si tak přístup ke kabeláži a konektorům umístěným u nohou řidiče.
Po jeho demontáži se zaměříme na velký modrý konektor.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_dekl.jpg[/ehs]


2) Ve spodní části tohoto konektoru najděte černo/červený drát. Ve svazku se nacházejí hned dva takto barevně označené kabely, ten který je pro nás v tuto chvíli zajímavý je ten, který je v konektoru blíže k motoru. Můžete ho uříznout a napojit se na něj, nebo napojit kabel do odpovídající části zásuvky konektoru.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_svorka_samice.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_svorka_samec.jpg[/ehs]


3) Zde je vidět kam vede nový kabel a je už také jasné proč byla jedna z možností kabel uříznout a napojit se na něj. V odpovídající části zásuvky totiž není z výroby osazen žádný kabel... Sem je možné přímo zapojit kabel pro vypínač TC, jednoduše stačí odizolovat centimetr nového kabelu a zastrčit ho sem. Když zacvaknete konektor, kabel se zajistí a drží. Teď ještě pomocí izolační pásky přichytíme drát k původnímu svazku elektroinstalace a postupně provlečeme ke spínači.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_svorka_2.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_svorka_1.jpg[/ehs]


4) Teď vyjmeme kryt středního panelu. Demontujeme vypínač klimatizace (u aut.klimatizace tlačítko ECO), záslepku tlačítka vyhřívání sedadel a záslepku tlačítka TC. Můžete nalézt osazený konektor vyhřívání sedadel...Pokud je nemáte a v budoucnu je neplánujete osazovat můžete vzít napájení podsvícení a kabel kostry z tohoto osazeného konektoru a použít je přímo pro osazení konektoru pro tlačítko TC.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_osazeni_spinacu.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_1_oddelat_panel.jpg[/ehs]


5) Demontujeme šrouby po stranách rádia a na spodní části. Zapamatujeme nebo poznačíme si jak je horní část uchycena a uspořádána. Rádio není třeba demontovat, pokud to ale uděláte uvolníte si více prostoru pro další práci.
6) Teď můžeme vyháknout pravou část patice s konektory z její pozice a odpojit kabely pro podsvícení a kostru z konektorů pro spínač vyhřívání sedadel. Konektory jsou zajištěny šedými obdélníkovými zarážka na horní straně patice (jsou vidět na obrázku níže) je třeba ji zatlačit aby se konektory uvolnily....Pokud se samy neuvolní, pomůžeme jim ze strany vypínačů pomocí malého šroubováku 4i jin0ho vhodného nástroje přitlačením malé kovové zarážky. Po vytažení konektoru napružte zpátky zarážku a vložte na správné místo v konektoru pro tlačítko TC (zarážka podrží zpět nasazený konektor na svém místě). Pokud máte vyhřívaná sedadla, jednoduše se na každý kabel napojte novým a rozšiřte tak zapojení o konektor tlačítka TC.
Jak je z obrázků vidět, uvolnili jsme 3 kabely s konektory :

šedo/žlutý = podsvícení
hnědý = kostra
černo/žlutý = tento kabel můžeme uříznout a dále jej použít pro připojení nového kabelu který jsme si dříve připravili (tzn. kabel z modré patice)

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_3_vyndat_spinace.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_2_vysunout_pojistky_svorkovnice.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_003.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_004.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_007.jpg[/ehs]


7) Zapojení konektoru pro tlačítko TC jsou totožné jako u vozu který ho má osazeno z výroby....

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_009a-osazeni_pred.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_009b-osazeni_po.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_1.jpg[/ehs]


Dokončíme protažení nového kabelu až ke.tlačítkům. Dle vlastního uvážení můžete buď použít odstřižený černo-žlutý kabel z konektoru vyhřívaných sedadel a na něj napojit tento nový kabel, nebo na nový kabel nalisovat nový konektor potřebného typu a rozměrů. Nakonec umístíme konektor s připojeným kabelem do správné pozice tlačítka TC a zajistíme zpět šedou zarážku. Zapojíme tlačítko TC do konektoru a můžeme jej vyzkoušet. Zapneme zapalování a počkáme až všechny kontrolky zhasnou (čekání na zhasnutí kontrolky parkovací brzdy můžeme vynechat ) Stiskneme naše nové tlačítko TC – varovná kontrolka TC na palubní desce se rozsvítí....To znamená že TC je nyní vypnuto... voila...nyní máme vypínatelné TC. Ostatní systémy jsou nedotčeny – tempomat, ABS vše je dále funkční.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_008.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_009.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/53_tachometr.jpg[/ehs]


Autor článku nenese případnou odpovědnost za škody způsobené aplikací tohoto návodu. Vše co si dodatečně do auta děláte sami, je vždy na vlastní riziko.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0858 sec,0.0603 z toho dotazů.