• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Opel Zafira-vynecháva štvrtý valec
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Lubomír Podymák
Wednesday 26 December 2007 - 08:36:06 Citovat
Host
Mam Opel Zafiru 1.6 benzin r.v. 2003 ,74 000 km,motor Z16XE 16 V 74 KW. Ked rano auto nastartujem(stoji celu noc) asi po 1km jazdy mi zacne blikat kontrolka emisii a motor ide na 3 valce.Musim zastavit,vypnut motor a znova nastartovat,potom ide auto cely den normalne.Na diagnostike zistili,ze 4 valec vynechava,vymenili mi zapalovaciu cievku(5000Sk).Auto islo 1000Km bez problemov,teraz sa to opakuje znova.Sviecky mi menili pri 60 000 Km.Spotrebu mam asi 6l. Poradte mi prosim co je treba este vymenit,kde je problem. Dakujem za odpoved
Martas
Wednesday 26 December 2007 - 08:50:35 Citovat
Host
A po tech 1000km pretrvava i to, ze ti sviti kontrolka motoru, nebo uz to "jenom" jede na 3 valce ?

Tvuj motor nema klasickou zapalovaci civku, ale modul (listu) ktery se nasazuje primo na motor (bez kabelu) takze jsou to vlastne 4 civky v jedne. Opravdu ti menili prave tento dil ?

14000 na svickach take nemusi byt tak uplne malo, jake svicky ti tam tenkrat dali ?
Lubomír
Wednesday 26 December 2007 - 13:05:19 Citovat
Host
Martas napsal ...

A po tech 1000km pretrvava i to, ze ti sviti kontrolka motoru, nebo uz to "jenom" jede na 3 valce ?

Tvuj motor nema klasickou zapalovaci civku, ale modul (listu) ktery se nasazuje primo na motor (bez kabelu) takze jsou to vlastne 4 civky v jedne. Opravdu ti menili prave tento dil ?

14000 na svickach take nemusi byt tak uplne malo, jake svicky ti tam tenkrat dali ?

neviem ake sviecky mi tam dali,ale dnes som bol autom previezst sa a islo normalne.
Po 1000Km mi pretrvava to ze blika kontrolka emisii a zaroven ide na 3 valce.Ked uberiem plyn prestane kontrolka blikat a svieti.Ked zastavim a vypnem motor a znova nastartujem,auto mi normalne pali na 4 valce.V ten den uz auto ide normalne.Zda sa ze mi to robi nepravidelne.Ked som bol v servise na diagnostiku povedali mi,ze to moze byt aj riadiaca jednotka.Mne sa tato porucha prejavuje na zaciatku jazdy,ked sa auto zohreje,potom to uz nerobi.Rano pri startovani ked je motor studeny a je mraz,auto startuje perfektne a ide pekne na 4 valce.Tato porucha sa objavuje az po prejdeni urcitej vzdialenosti 0.5 az 2 Km a castejsie ked idem do kopca.V najblizzsich dnoch s i dam vymenit sviecky.
Anonymní
Wednesday 26 December 2007 - 17:59:48 Citovat
Host
diagnostika píše závadu Nedokonalé spalování na 4.válci.Jestli jo tak se přidírají ventily ve vodítkách
Anonymní
Monday 31 December 2007 - 17:04:05 Citovat
Host
Lubomír Podymák napsal ...

Mam Opel Zafiru 1.6 benzin r.v. 2003 ,74 000 km,motor Z16XE 16 V 74 KW. Ked rano auto nastartujem(stoji celu noc) asi po 1km jazdy mi zacne blikat kontrolka emisii a motor ide na 3 valce.Musim zastavit,vypnut motor a znova nastartovat,potom ide auto cely den normalne.Na diagnostike zistili,ze 4 valec vynechava,vymenili mi zapalovaciu cievku(5000Sk).Auto islo 1000Km bez problemov,teraz sa to opakuje znova.Sviecky mi menili pri 60 000 Km.Spotrebu mam asi 6l. Poradte mi prosim co je treba este vymenit,kde je problem. Dakujem za odpoved

Mám stejný motor, pouze ponìkud starší(160000km), obdobný problém. Nepravidelné vynechávání jednoho válce, vìtšinou chvilku po rozjezdu, akorát nesvítí žádná kontrolka. Po vypnutí a opìtovném nastartovéní většinou běží dobře, svíčky jsou měněné na 155tkm. Na jednom Opláckým fóru jsem čet, že by to mohlo být zakarbonováním motoru. Příspěvky jsou 2 roky staré. Co si o tomto názoru myslíte tady? Moc se v těchhto věcech nevyznám. Dík.
Lubomir
Tuesday 01 January 2008 - 15:17:35 Citovat
Host
Anonymní napsal ...

Lubomír Podymák napsal ...

Mam Opel Zafiru 1.6 benzin r.v. 2003 ,74 000 km,motor Z16XE 16 V 74 KW. Ked rano auto nastartujem(stoji celu noc) asi po 1km jazdy mi zacne blikat kontrolka emisii a motor ide na 3 valce.Musim zastavit,vypnut motor a znova nastartovat,potom ide auto cely den normalne.Na diagnostike zistili,ze 4 valec vynechava,vymenili mi zapalovaciu cievku(5000Sk).Auto islo 1000Km bez problemov,teraz sa to opakuje znova.Sviecky mi menili pri 60 000 Km.Spotrebu mam asi 6l. Poradte mi prosim co je treba este vymenit,kde je problem. Dakujem za odpoved

Mám stejný motor, pouze ponìkud starší(160000km), obdobný problém. Nepravidelné vynechávání jednoho válce, vìtšinou chvilku po rozjezdu, akorát nesvítí žádná kontrolka. Po vypnutí a opìtovném nastartovéní většinou běží dobře, svíčky jsou měněné na 155tkm. Na jednom Opláckým fóru jsem čet, že by to mohlo být zakarbonováním motoru. Příspěvky jsou 2 roky staré. Co si o tomto názoru myslíte tady? Moc se v těchhto věcech nevyznám. Dík.



Znova opisem zavadu:auto musi stat dlhsiu dobu(napr.celu noc),nastartujem bez problemov aj ked mrzne a asi po 500-1000metroch jazdy zacne blikat kontrolka emisii.Auto netaha a ide na tri valce(ako traktor).Zastavim,vypnem motor,znova nastartujem a jazdim normalne dalej v ten den.Na druhy den sa to moze,ale nemusi opakovat.Naposledy sa mi to stalo 21.12 a 23.12 ...potom asi 10krat som autom jazdil a vsetko bolo v poriadku.Mam najazdene 74 500km,auto som kupil nove a nezda sa mi ze by mohol byt zakarbonovany motor.V listopadu po vymene zapalovacej cievky mi to nerobilo asi 1000Km. Uz som si myslel,ze je zavada vyriesena.V najblizsej dobe chcem ist na diagnostiku,ci vynechava aj iny valec,nie iba stvrty.Na aute som menil uz RMG ventil gulove capy.Dakujem za odpoved.
varan
Sunday 01 November 2009 - 09:55:15 Citovat
Host
Tuto závadu způsobuje slabá baterie a podpětí v řídící jednotce.Mám ten samý motor ,to samé auto najeto 80000 tisíc astejnou závadu. Vlastní diagnostiku. Pravidelně nabíjím baterii a jezdí bez závad. Udržovat baterii na správné napetí .Při zapnutých světlech častém startování a jízdy na krátké vzdálenosti nestačí alternátor bateri dobít!!!!!!!
Martas
Sunday 01 November 2009 - 10:13:03 Citovat
Host
varan napsal ...

Tuto závadu způsobuje slabá baterie a podpětí v řídící jednotce.
Při zapnutých světlech častém startování a jízdy na krátké vzdálenosti nestačí alternátor bateri dobít!!!!!!!


Podpeti v palubni siti se jako prvni projevi tim, ze se rozsviti kontrolka airbagu nebo vsechny kontrolky ale na rozdil od bezne poruchy Bagu zase zhane. Toto se deje pri cca. 10,5 V

To co popisujes si dost dobre nedokazu predstavit, alerternator dava cca. 100A a jeho regulator napeti by mel udrzet stabilni palubni napeti na vice nez 12V, navic pokud uz motor bezi tak pokud neni baterie castecne ve zkratu takze by palubni napeti mohlo klesnou nemuze mit na toto vliv.

Zkousel jsi merit jak ti to dobiji/zkontrolovat baterii zatezovym testem ?
Libor ZXR
Thursday 27 October 2011 - 22:26:50 Citovat
Host
Měl jsem stejný problém, vetšinou když trochu klesly teploty po 2 km motor jel na tři válce, po vypnutí zapalování a znova nastartování jel normálně, občas se rozvítila kontrolka motoru. V servise - vynechávání 2, nebo 3 válce. Vyzkoušel jsem kde co, výměnu zapalovací lišty, svíček apod, pořád stejný. po roce laborování se přikláním k tomu, že mojí úspornou jizdou (2500-3000 ot. max) dochází k zakarbonování motoru. 16 ventil to nemá rád. Pomohlo mi vyčištění vstřikovací soustavy přípravkem STP po vyčištění 1 rok byl klid. Zjistil jsem že to má vždy souvislost s palivem, když se problém objeví, natankuji plnou nádrž 100 oktanového SHELL W-POWER a je klid. Už netankuji kde jakou sračku, ale jen osvědčené značky paliva.
wenca
Monday 02 December 2013 - 15:01:43 Citovat
Host
Souhlasím, Z16XE 16V 1.6l 74kW . Pokud není správně nabitá baterie, auto po nastartování buď zhasne a pak po dalším nastartování jede bez problémů, nebo za studena jede na 3 valce a bliká kontrolka ŘJ. Po zahrátí jede normálně. Vyzkoušel sem zapalovací modul, svíčky, dekarbonizace, egr ventil, cidlo teploty nasavaneho vzduchu, cidlo teploty vody , lambda sondy, vaha vzduchu, regulator volnobeznych otacek, vycistena klapka. nic nepomohlo... Výměna baterie vyřešila problém. Že na toto servisaci neprisli, to je zahadou. Diagnostiku si udelam sam,ale ze to bude tohle, mne nenapadlo

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.6723 sec,0.6306 z toho dotazů.